פרויקט הבית ב"בית זית" לא רק חלום - BARAMI
מחפש...

Projects

הבית ב"בית זית" – לא רק חלום

תאריך פרסום: 09.03.20

שם המשרד: STUDIO EREZ HYATT

מי מאחורי המשרד: בבעלות המעצב ארז חייט (בוגר מצטיין של "המרכז הישראלי לבנייה") מתמחים בתכנון, יעוץ ועיצוב דירות יוקרה, משרדים, בתי עסק וחללים מסחריים.

סגנון העבודה של הסטודיו: מאופיין בקווי עיצוב נקיים ומינימליסטים, תוך שימוש בחומרים חדישים של עולם החומרים, ושימת דגש על שימוש במשחקי תאורה אור וצל, היוצרים יחדיו תאורת אוירה אור חמימות ואנרגיה המתחלפת ומתאימה לשעות היממה המתחלפות, והכל, בהתאמה לחלל.

משחקי התאורה מעניקים העצמה של החלל התכנוני כולו, ומספק אוירה ביתית נעימה וקסומה, מראה מפתיע ויוצא דופן.

כל פרויקט, כך מספר לנו המעצב ארז חייט, הינו מפגש קסום בין אדם חלל מקום ולכן הווה אתגר חדש.

מטרתנו לעצב את ביתם של לקוחותינו, כפי שרק חלמו.

להגשמת חלום, נדרשים מעוף דמיון ויצירתיות אליהם מגויסים חוש האומנות של המעצב כיוצר וכאדם.
(לא די בכלי המשגה וטרמינולוגיה מלימודים תיאורטיים אקדמיים גבוהים ככל שיהיו) כאן, פורץ מעצב הפנים בכל פרויקט כל פעם מחדש, את גבולות מערך הלימודים את הכלים שזה נתן לו, את גבולותיו שלו, ונותן לדמיונו ולפנטזיות שלו להוביל את לקוחותיו, בנתיבי חושיו האומנותיים דרך שלל התנסותו בקריירה התכנונית עיצובית האישית שלו, ובעצם, מממש את חלום הלקוח לכדי מציאות, זה שהיה עד אז, רק בגדר חלום.

המעצב על פי תפישתנו מעניק ללקוחותיו אושר ואף איכות חיים.

"בית זית" – תיאור הסביבה

הבית בישוב "בית זית" ממוקם על רכס הפונה להרי יהודה ההרריים העשירים ביערות מוריקים מרהיבים, שגווניהם מתחלפים בהתאם לשעת היום ואור השמש.

נוף פנורמי פסטוראלי מרהיב זה היה כאמור מקור השראתנו, שכן קיימת חשיבות ליצור יחסי גומלין בין הבית לסביבתו וניצול הנוף הסביבתי וגיוסו לקו העיצובי והתאורה בבית.

החזרי האור הנשקף וגווניהם מתחלפים בהתאם לשעת היום ואור השמש.

אילוצים כגון החלונות הצרים והקטנים בבית זית, ומיעוט האור הטבעי החודר מבחוץ, מהווים אתגר ולעיתים כמו בפרויקט זה, אף הזדמנות.

לפיכך, סברנו שבפרויקט כזה, נכון יהיה להביא את הנוף הקסום אל תוך הבית פנימה, באמצעות קריעת פתחי החלונות לממדים עשירים ואופטימליים, מאחר ופתחי החלונות היו קטנים מידי והנוף היפיפה שמחוצה לו לא נצפה כלל מתוכו. כך, האילוץ הפך להזדמנות.

הבית – תיאורו

הבית על מפלס אחד, גג רעפים אדומים, בית ישן ומוזנח.

חלונותיו צרים שהחשיכו את כניסת אור השמש פנימה, ויצרו נתק בין החיים בבית לבין הנוף הקסום והמוריק שבחוץ, כשני עולמות מנוכרים זה לזה.

הרעיון ומימושו

לתכנן ולעצב את הבית ולהפוך אותו לבית המעוצב בסגנון סופר מודרני מבחינת חלוקת החלל וזרימת החלל, והכל תוך שימוש מושכל בתוכנית עיצובית, שימוש בחומרים חדישים, צבעים מונו כרומטיים, וטכניקות עיצוביות נוספות, אשר ייקשרו בין הסלון פינת האוכל והמטבח, לכדי חלל אחד והרמוני.

תכנית חלוקת החלל החדשה נעשתה על בסיס חישוב מחדש של זרימת החלל הקיים והפוטנציאלי כאחד, תוך שימוש מושכל באור הטבעי הקיים והפוטנציאלי (ממקור טבעי לאחר פריצת חללים חדשים) ואף הוספת גופי תאורה עיצוביים, לפי הנדרש.

התוצאה: בית סופר מודרני בלב נוף פסטוראלי שבו, בית ונוף, פנים וחוץ, נמהלו זה לתוך זה ונשקפים מעתה זה מתוך זה, תוך יצירת מרחב הרמוני אחד, שהעניק חווית מגורים של מיזוג ואוירה מגורים קסומה על רקע משחקי אור וגוון משתנים בהתאמה לשעות היממה.

לסיום

נמצא כי תמהיל מגובש של תוכן מודרני המאחד זיקה לשכונה ולנוף (סגנון עיצוב סופר מודרניסטי מחד עם ניחוח כפרי לטובת נוחות עכשווית), הוא תמהיל מנצח.

נוף החוץ נוכח בבית כחלק אינטגראלי מתכניו והאלמנטים שבו, לרווחת דייריו המאושרים.

המוצרים בפרויקט: ריצוף שיש | חיפוי קירות פנים | דמוי פרקט

 ריצוף שיש

חיפוי קירות פנים

חיפוי קיר לבית

שיש למטבח בצבע לבן

ריצוף שיש לבית

חיפוי קירות פנים בעיצוב מודרני

ריצוף ייחודי בחדר השינה

אסלה תלויה בעיצוב ייחודי

דמוי פרקט

צילום: אלעד גונן